Mukmin yang berjaya/ Movie time! -Day 7 MHI 12'


Bismillah..Assalamualaikum. Pada tarikh ini saya ingin menceritakan tentang slot pertama iaitu tafsir Al-Quran. Tafsir kali ini membincangkan tentang Surah Al-Mukminun yang bermaksud ‘Mukmin Yang Berjaya’. Terdapat beberapa ciri2 mukmin yang berjaya iaitu khusyuk dalam solat, tidak lagha, bijak mengendalikan harta memelihara amanah dan janji, menunaikan zakat serta memelihara solat.

*Slot Surah Al-Mukminun*


*khusyuk mentadabbur*



Antara tips khusyuk dalam solat asalah ‘Hudurul Qalbi’ iaitu menghadirkan hati dan focus. ‘Tafahum’ yang bermaksud memahami bacaan, ‘Ta’zhim’ iaitu rasa keagungan Allah S.W.T yang telah menciptakan kita. ‘Haibah’ iaitu rasa takut kepada Allah, ‘Raja’ iaitu pengharapan kepada Allah.


*apa macam? ada gaya kah?*


*''Apa KHabar semwa?"*

*rasakan ayam berapi kami!*

Pada slot kedua pula AJK Multimedia telah menganjurkan program iaitu menayangkan sebuah filem dan mengadakan game kuiz berdasarkan filem tersebut.Pemarkahannya berkonsepkan game. Kumpulan 2 telah memenangi game ini



*para ajk multimedia*





*apa pndapat inchek boss?*



*Waaaaa,,,,,*


Pada slot terakhir pula iaitu penulisan kreatif yang mengajar kami bagaimana cara menghasilkan apa jua penulisan yang melibatkan dakwah atau tarbiyyah.







Yang Ohsem,
Ahmad Badiuzzaman B. Roslan
Akid Syawari B Suhaizam J

Comments