skill media dan dakwah/ menjahit time / hidayah center day 20

Bismillah..Pejam celik kami sudah ke hari 20.

Hari ini Abg Ammar menunjukkan sebuah video yang banyak memberi maklumat tentang statistik kesan penggunaan media sosial kepada masyarakat hari ini. Kami diberitahu ttg cara untuk berdakwah dengan berkesan dalam media sosial seperti meletakkan gambar yang menarik dan memotivasikan diri dan menulis kata2 hikmah,. Kami membuat aktiviti dalam kumpulan. Setiap kumpulan mesti membentangkan cara dakwah yang boleh dilakukan dalam media sosial yang telah ditetapkan bagi setiap kumpulan seperti kmpulan 7 mmbentangkan berkenaan twitter.

*akhi ammar dan doodle2 brotherhoods nya >.<*




Pada sebelah petang adalah slot bersama makcik Fauziah. Kami diajar kemahiran dalam menjahit. Makcik Fauziah mengajar 3 jahitan asas cara menjahit butang pada baju dan cara menjahit butang ketip pada baju. Kami bersemangat menjahit dengan penuh teliti kerana diakhir slot kami perlu menyerahkan hasil jahitan kami dan diserahkan kepada makik Fauziah. makcik Fauziah akan mmberikan hadiah kepada hasil jahitan yang terbaik.

*kakak Tasneem terer menjahit*


*abg fasi x terkecuali menjahit*

*kakak fasi juga*

*Ikhwah pun x terkecuali*

\
*ganas2 kami jambu!*

*Makcik Fauziah*


Selepas menunaikan solat Isyak kami ada slot bersama Pakcik ZunArif yang berkongsi pengalaman beliau tentang STREET DAKWAH. Bersama beliau, turut serta pakcik Adnan yang merupakan Muallaf, berkongsi pengalaman beliau sewaktu beliau mula2 memeluk Islam. Seterusnya kami mendapat teori tentang street Dakwah yang akan kami praktikkan pada keesokan hari. Sekian :3



Yang menulis
Sarah fatnin Amizi

Comments